Islamic Widget

Followers

Thursday, August 11, 2011

Belajarlah dari umat terdahulu..

*ehsan encik google*
Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Empat kalangan yang pada waktu pagi mereka dimurkai Allah dan pada waktu petangnya juga dimurkai Allah. Abu Hurairah bertanya: Siapa mereka wahai Rasulullah? Jawab baginda: "Orang lelaki yang berlagak seperti wanita, kaum wanita yang berlagak seperti lelaki. Orang yang bersetubuh dengan binatang dan orang yang melakukan hubungan sejenis." (At-Tabrani dan al-Baihaqi)

Assalamualaikum semua..

Apa khabar IMAN? Puasa okey? ^^ Moga kita sentiasa dalam lembayung rahmat ALLAH...

Lama sangat rasanya saya tak berkongsi ilmu di blog ni kan..terasa macam kering kontang pulak ilmu yang dah sedia cetek ni..NAUZUBILLAH!~ =='

Mesti semua dah sedia maklum tentang masalah pondan or lelaki lembut, pengkid, lesbian dan gay kan..serasanya dah lali taik telinga mendengar berita, mata pun dah naik berbulu bila tengok kes-kes tentang masalah ni..
Ye, MASALAH okey..tak ada langsung dalam ISLAM yang membenarkan masalah2 ni, sedangkan dalam Al-Quran, surah As-Syuara dan Al-A'raf, ALLAH dah ceritakan kisah kaum Nabi Luth. ALLAH turunkan bala sebab kaum Nabi Luth suka kepada sesama lelaki..

*ehsan encik google*

Jadi, tak ada sebab kenapa kaum2 ber'masalah' ini perlu diberi ruang untuk terus bergelumang dengan masalah. Peluang boleh diberi. Tapi, tapi, bukan peluang untuk teruskan perangai songsang tu ye! Sebaliknya, peluang untuk berubah menjadi makhluk ALLAH yang sesuai dengan kejadianNYA. Sesuai dengan fitrah manusia, lelaki tetap lelaki, wanita tetap wanita..Lelaki tertarik kepada wanita dan begitulah sebaliknya.. Tiada kompromi !

Hmm..
Sepanjang saya berada di sekolah, ada juga saya jumpa pelajar lelaki yang sopan cara percakapan dan perbuatannya. Pelajar2 ni rasanya lebih mudah saya nak bawa bersembang dan berkongsi cerita. ^^ Tapi yang saya kesalnya, pelajar2 ini diperli dan dipermainkan pelajar lain. Ya, mungkin mereka2 ni lembut sedikit berbanding pelajar lain, tapi tak perlu lah sampai merendah2kan mereka kan. Apa kata cuba ubah cara tu dengan nasihat supaya mereka lebih 'keras'. Mana tahu, dengan dok perli2 tu, lagi diorang menjauhkan diri, lepas tu jadi lebih teruk.

Hah, tak pasal2 yang dok perli2 tu dapat dosa sekali..hehehe..

*ehsan encik google*

So, kita sebagai masyarakat, perlu bagi nasihat dan bantuan supaya mereka2 ni dapat berubah. Jangan dok asyik cara salah orang aje. Yang mengalami 'masalah' pulak, perlu ada semangat dan tekad nak berubah. Baru selari.

Ingat pesanan Rasulullah yang saya dah copy paste kat atas tu ye. Jangan tunggu sampai azab ALLAH dah turun, baru kita nak menyesal..
Nauzubillah~ =_='

Semoga kita semua sentiasa dalam lembayung rahmat ALLAH !
AMIN~

nota buku lali: teringat lagu 1Malaysia..
"1Malaysia jadi pegangan..rukun negara teras panduan"
hmm.. =_=" sepatutnya ISLAM yang jadi pegangan, RUKUN ISLAM & RUKUN IMAN jadi teras panduan.
baru lah masalah sosial dalam negara kita dapat dikurangkan~huhu.

"Ya ALLAH, janganlah Engkau membolak-balik kan hati2 kami.."
www.tips-fb.com
Post a Comment

2 comments:

cucu umie said...

herm..kalo bg ayie..bab megejek itu sudah biasa berlku disekolah and scre tidak lngsung perkre itu boleh mnybbkan seseorng itu mempersoalkan dentiti mereka.. oleh itu, bg ayie tidak perlu untuk mgejek sebb setiap orng itu sme shje disisi Allah..

ismiaisha said...

yupp..betul tu ayie..

bila asyik diejek la buatkan mereka2 ni semakin menjauhkan diri..then, jd makin teruk..

hopefully my students tak macam tu..saya syg mereka krn ALLAH..

insya ALLAH

Link Within

Related Posts with Thumbnails