Islamic Widget

Followers

Friday, February 22, 2013

Sotong VS Nuih

Assalamualaikum.

Ampa tau dak, Sotong ni ada adik beradik lain pak lain mak.. Nama dia Nuih. (tak tau la ejaan betul ke tak. hehe)
Saya 1st time dengar dan tengok tadi masa dok besiang sotong. Time keluarkan sotong dari plastik, dah perasan ada sekor sotong ni lain dari yang lain. Tapi masa tu buat dek je sebab kot2 salah tengok ke kan. Nak belek2 malas lagi sebab dalam kepala dok pikiaq nak cepat2 habiskan je. Hehe. :P

Lepas dah siap semua sotong, baru terasa nak tengok 'sotong' yang seekor ni. Sebab bentuk fizikalnya lain macam. Gemuk dan kontot. Nak sentuh pun tak berani. Terus saya kata pada mak,

"Mak, awat sotong ni pelik. Sotong kembaq kot ni.."

yang sebelah kiri tu nuih, kanan tu sotong yang biasa ditengok.
hehe. *jakun*

Mak terus ke sinki, nak tengok jugak la kan sotong kembar tu. Tapi tiba2 mak gelakkan saya. 

"Hahaha. Ada ka plak kembaq. Ni orang panggil nuih la."

Saya terus buat muka puzzled.

Erk. 

Awat tak penah dengar pun?? Adakah ini spesis baru? Nampak macam mutated pun ada jugak. Serius tak pernah tau kewujudan menatang ni wehhh. Huhu.

"Awat pelik sangat? Tak pernah dengaq pun.
 Eee..Tak mau la besiang. Tak berani sentuh."

Sungguh saya tak berani sentuh benda pelik2 dan lain macam ni. Terasa agak geli di situ.
Huhu.
Mujur babak ni tak terjadi di rumah bakal mak mertua. Kalau tak, kompem malu sebab anak dara tak kenal nuih tu apa. Hahaha. 


www.tips-fb.com
Post a Comment

No comments:

Link Within

Related Posts with Thumbnails