Islamic Widget

Followers

Tuesday, July 21, 2009

jodoh dah sampai~

Salam~
motif gambar ni??saja nak ambil feel..haha~

hehe..gempak tak tajuk entry saya kali ni?
xpun?
eleh...xkisah laa..yang penting saya rasa cam gempak jerr...
hehehehe~
:
sebenarnya,,
xdak apa2 pun yang ada kaitan dengan saya pasal hal nih...maybe..bukan sekarang,tapi akan datang...sapa yang tahu kan..hoho~

hari ni memang sangat penat dengan lab ada 2 sampai ke petang..
mujur la lab pagi tadi kejap jer..kalau x, memang la saya boleh jadi kebulur sebab semalam langsung xsempat nak menjamah nasi..huhu,,
asyik makan jajan je..macam mana la nak sihat...
kn?kn?ish3
pastu, pagi tadi lepas lab, saya terus mengarahkan (hehe) kawan2 saya si suzi,tih,na, amy ngan ain supaya cepat2 ke library..
sebab apa? opss...bukan sebab nak masuk cari buku yer..
cuma nak pegi kedai makan kat bawah lib tu jer,,,hehe..
perut saya sudah memainkan bermacam2 lagu sejak dari semalam lagik...
mula dari lagu etnik sampai la dah bunyi lagu rock kapak..haha..
mintak diisi la tuh..
pastu bila sampai jer kat kedai tu, cepat2 saya ambik nasi lemak+air krisantimum..
nyum3...
sedapnya bila dapat makan...erkkk..ALHAMDULILLAH...ngee~
lepas tu, saya masuk lagi beli biskut tiger+mentos..
kongsi dengan diorang..sedap 2x..hehe..
lepas tu, masa nak balik kolej, saya ajak pulak diorang turun kat khar, nak beli makanan tengah hari...
"eh, ko ni ecah..nak makan lagi ke?ko bukan dah makan ke tadi?" kata tih.
"ala, tih..aku lapar lagik laa...semalam aku xmakan nasi langsung tau..kesian aku..jom la kita turun kat khar"
"yela2..mu ni ecah..nampak je kurus tapi makan banyak" tih kata lagi.
(huhu..kurus??mana ada la..ni kira gemuk la nih..)

"xkisah la..aku memang makan banyak pun" jawabku dgan penuh yakin.
(tih, abah aku pesan suruh aku makan banyak2..ni aku nak makan banyak2 la nih..aku anak yang mendengar kata...hik3~)
"ko nak turun khar ke ecah?jom la..boleh aku mintak cop nak tampal memo ni sekali" kata amy yang buzy dengan kerja PMS nye tuh..hehe~
:
then, sampai2 jer umah tih, saya terus menjamah nasik yang baru saya beli..
lauk telur kicap+sambal ikan bilis..
nyam3..sedap 3x..erkk..
lepas tu, mula la perut saya yang sememangnya kosong sejak semalam,
tiba2 jer rasa senak..uhuk
aiyarkk..sakit perut la pulak..ni mesti sebab perut ni tiba2 tergezut+penuh angin..
huhuhu~
akhirnya, padan muka saya sebab sakit perut masa lab petang tadi..

eh2...
apa pulak yang saya mengarut ni???
xdak kena mengena dengan tajuk entry ni kan?hehehe..,.
ok2..
back to da story..
sebenarnya saya nak cerita pasal soalan yang tih tanya masa kitorang ngah sembang2 sambil melihat gelagat warga upsi kat lib tadi...
"macam mana eh diorang ni cari?" tanya tih sambil melihat ke arah mereka2 yang sedang bercouple2an..
saya senyap saja..xada hujah nak dijawab..
tapi kan,
perlu ke kita cari???jodoh pertemuan kan di tangan ALLAH..
kalau kita xcari pun xper,,insya ALLAH nanti jumpak la kan..
but,
saya pernah terbaca satu buku tajuk apa saya xingat..
penulis tu cakap, jodoh perlu dicari..bukan sekadar menunggu dan berharap..macam tunggu buah durian jatuh bila masak kot..memang pasti akan datang, tapi perlu kena musimnya..(betul ke perumpamaan yang aku bagi nih??huhu..xkisah laa..=p)
betul jugak!
huhu~ ntah la...saya memang xberapa expert bab2 mencari jodoh nih...
kalau dah sampai seru nanti ada la kot nanti kan tih kan..ngee~

"Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan..dia milikku tercipta untuk diriku..satukan lah hatinya dengan hatiku..titipkan lah kebahagiaan..kerana Engkau tahu segala isi hatiku..pelihara daku dari kemurkaanmu.."

www.tips-fb.com
Post a Comment

4 comments:

..cik hah.. said...

..ecah ecah..nape ak smakin ari smakin femes dlm blog hg nie..lalala..ayat ak xabis lg la ms 2..korang la slalu dok potong tyme ak ckap..ak nk smbung lg ms 2..ak nk ckap..mcm mn yorang cr partner sdangkan yorangkan still stdy lg..huhuh

ismiaisha said...

emm..
nape ko mkin femes??
sebab ko slalo ngikut2 aku..
cube ko xyah ikut aku..xde nye aku nak citer sal ko dlm blog ku nih..ihik3~

ooo..ada smbungn lgk ke..
nk wt cmne..
ang ckap lmbt cgt..
kua3~
=D

..cik hah.. said...

..nie tenet nie wat dajal kat ak..ari 2 kn ak dh post comment..tp ye xnak naik..elehh cah..jgn la malu..ko ngaku je la y ko 2 rndu kat ak..2 y slalu dok sebut nm ak kat blg ko 2..lalala

ismiaisha said...

ish3~
nih la manusia...
xnak mengakui kesalahan sendiri..
tenet jugak yg di salahkannye..
isk!~

emm..aku rndu ke mu???
pernyataan apakah ini..
sangat berbau perasan...hahahaha~
xde mknenye wei..
aku jmpe mu ari2..
dh boring pun.,.
hik3~
jgn mare..
=D

Link Within

Related Posts with Thumbnails