Islamic Widget

Followers

Wednesday, September 2, 2009

Ketahui personaliti anda~

Assalamualaikum w.b.t dan salam muhibbah..


apa khabar kalian semua? alhamdulillah, hari ini sudah habis kita puasa selama 12 hari kan..sekejap sungguh rasanya..
ok la, sebenarnya kali ini saya nak kongsi dengan kawan2 tentang satu cerita..
cerita ini saya dapat dari lecturer saya, Prof. Dr. Supli yang baik hati..beliau memang sangat sporting dan santai walaupun saya dan kawan2 sekumpulan saya (tih, suzi dan na) bukan lah student dia yang sebenar (sebab kami hanya menumpang kasih jer untuk jalankan research tntg water treatment) tapi dia tetap layan kami dengan baik..
baru2 ni, hari isnin bersamaan 31 ogos 2009, kami sekumpulan telah dibawa oleh beliau untuk mencari 6 jenis pokok yang telah kami tetapkan untuk dijadikan bahan eksperimen..
dan
sangat x sangka, kami telah mencari pokok2 tu sampai ke Sabak Bernam!
huhu~
jauh benor perjalanannya kan..
tapi lain kali la saya postkan pasal episod kembara kami ke sana yaa..kali ni saya nak cerita tentang satu cerita yang diceritakan oleh beliau semasa dalam perjalanan pulang ke kampus..
baca baik2 yaa..
MySpace
___________________________________________________________

ok,
kisah ini melibatkan 5 watak..
watak pertama ialah Fenni, seorang gadis yang bijak yang punya seorang pacar..
Leo namanya.
Fenni juga punya seorang adik yang bernama Erni; orangnya juga cantik dan bijak.
Nak dijadikan cerita, selepas sahaja mendapat keputusan SPM,
Leo dan Fenni terpaksa berjauhan kerna masing2 mendapat tawaran belajar di tempat yang jauh..
Leo di UTM, manakala Fenni pula di UUM..
memang jauhkan..
utara dan selatan..huhu~
:::
::
:
kemudian,
nak dijadikan cerita lagik,
setahun lepas tu, si adik yang bernama Erni juga telah mendapat tawaran ke UTM.
walaupun si Leo sedar yang si Erni itu adalah adik pacarnya, dia tetap sukakan Erni.
Si Erni tu pun lebh kurang sahaja..
bila cinta berbicara, hubungan saudara tidak lagik dipeduli..
akhirnya, berpacaranlah mereka berdua selama beberapa tahun tanpa pengetahuan kakaknya si Fenni...
lepas tu,
disedapkan lagik cerita nih,
mereka bertiga telah pulang ke kampung halaman yang tercinta.
masa tu, barulah si Fenni sedar yang adiknya telah merampas cowoknya yang tersayang.
maka
terlukalah hati si kakak atas perbuatan adiknya.
tapi
si Mak yang sayang kedua-dua anaknya tidak tahu mahu berbuat apa..
beliau pun xtahu macam mana nak selesaikan perkara tu dan mengambil jalan tengah untuk tidak membantu mahupun menghalang keduanya..
akibat perasaan yang sedih+terluka yang amat sangat,
si Fenni ini akhirnya mengambil jalan nekad untuk berjumpa dengan seorang bomoh, K namanya.
(glamer nama bomoh nih kan..hehe~)
Si kakak yang bernama Fenni ni telah meminta tok bomoh K supaya membomohkan adiknya dan lelaki yang dah jadi sejarah dalam hidupnya, Leo.
maka,
hiduplah sengsara ketiga-tiga mereka..
akibat dendam dan khianat.

X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X

baiklah,
sebagai seorang yang berfikiran waras dan rasional,
sila senaraikan siapakah yang patut dipersalahkan dalam cerita ini, mengikut susunan..
cth: Fenni, Erni, Leo, K, Mak.
haa..nih contoh saja yaa...
jawapannya tiada yang salah atau betul..
sekadar mahu menguji bagaimana personaliti anda..
kalau korang ingin tahu, sila respon dan komen dengan jujur yaa..
xaci tiru2..
minggu depan saya akan postkan jawapan bagaimana personaliti anda..
tapi,
bak kata Prof Dr Supli,
"this's just for fun..terpulang bagaimana kamu mahu tafsirkannya.."
(^_^)v


p/s = cerita dan watak ni agak 'keindonesiaan' disebabkan Prof tersebut berasal dari Indonesia..
hehe~
oh ya, ayat dalam cerita ni telah diubah sedikit mengikut kesedapan penulis..hik3~
ok bapak2 mbak2 sekalian..
saya permisi dulu ya..
sudi2 la respon...
MySpace

www.tips-fb.com
Post a Comment

6 comments:

f_aRa_aINa989 said...

fenni

leo

erni

k

mak

monstermad_saady said...

leo

erni

fenni

mak

k

sha-hir@meng said...

hehe..dh tau dh mksd die..tp xpe la nk jwp skali lg..
fenni, k, erni, leo, mak...

muein said...

leo
erni
k
fenni
mak
ismiaisha..haha

ismiaisha said...

oi2~
ismiaisha tu xdak dlm senarai ya..
saya x bersalah..
haha~
=P

Anonymous said...

mak
fenni
erni
leo
k

Link Within

Related Posts with Thumbnails