Islamic Widget

Followers

Sunday, January 3, 2010

Bila menangis kerana dia..


Salam~

baru tadi saya sempat jalan2 di blog mira a.k.a ex-housemate masa sem1&2 dolu2..
tertarik pulak saya dengan entry dia, Janganlah Menangis..

yahh..
memang banyak sebab yang boleh buatkan kenapa perempuan suka menangis dan salah 1 sebabnya ialah "seseorang"..
kalau "seseorang" tu adalah family, memang xrugi air mata yang mengalir tuh..
tapi kalo "seseorang" tu adalah konon2 'cinta hati' yang belum ada apa2 ikatan dengan kita,
betapa rugi dan membazirnya air mata yang kita alirkan tuh..

x setuju??

ok, itu pendapat kamu andainya kamu x setuju sebab pasti kamu punya alasan sendiri, kan?
tapi, secara peribadi dan personalnya (sama jer kan.heh), kalau perempuan menangis kerana lelaki yang xpunya ikatan apa2 a.k.a BF, dia dah merugikan banyak minit dalam hidup dia..

sebab..

kalau lelaki tu betul2 'cinta hati' sejati dan murni, dia pasti xkan biarkan perempuan yang dicintai terluka hatinya..
hati kita pasti akan dijaga, dibalut dengan kasih sayang dan perhatian..

dah memang fitrah wanita sukakan perhatian daripada orang yang disayangi..
ALLAH jadikan fitrah itu supaya kamu para wanita, bijak dalam urusan emosi..dan kamu juga para lelaki, bijak mengatur strategi.. ;)

so, kalau kamu2 yang pernah menangis kerana lelaki yang belum menjadi suami,
cuba fikir semula adakah dia pilihan terbaik buat kamu??
mampukah dia menjadi penghibur hati kamu andai hari ini dia pernah sakitkan hati kamu??
cukuplah sekali atau berkali2 sebelum nih kamu biarkan air mata kamu dibazirkan kerana dia..
cukup2..
wanita punya 9 nafsu dan hanya 1 akal..
kenapa tidak kamu gunakan 1 akal itu untuk jaminan bahagia hari esok?
this is the time to say goodbye! :)

akhir kalam..
kapel tu xsalah tapi cara kamu berkapel yang jadikan kapel itu salah..
fikir2 kan..
:) www.tips-fb.com
Post a Comment

13 comments:

f_aRa_aINa989 said...

ehem2...sebagai org yg pnah menangis kerana dia....nak bg komen ckit...
kita nangis sbb dia nk g yaman...
sedih ooo x dpt msj dgn call lg...
haaa...apa kes??
hak3..

tp..betul3...kalau kita nangis sebab lelaki yg blum bergelar apa2 sbb dia sakitkan hati kita...memang x patut..

tp...dah dia sakitkan hati kita..mstilah kita nangisnya...hehehe...

papepun...jgn nangis mcm kassim selamat sudah...

ismiaisha said...

emm..
iye la makcik aina..
ang spesel kes kott..

tp kan,
xperlu nangis kot..ada jdoh nnti ada laa..
kdg2 bila jauh, kita lbih hargai seseorg..
kalo selalo asik call n msg pun xbest jgk..
lama2 nnti boring ohh..
(b'ckap atas pngalaman ok..haha)
;)

pengembara _cahaya said...

pengalaman yg mana satu tu?hehe

ismiaisha said...

hehe~
yg 2 scret laa..
ngee~
:D

pengembara _cahaya said...
This comment has been removed by the author.
pengembara _cahaya said...

emmm..ye la tu...
pengalaman ngan sapa la agaknya?
haha...

ismiaisha said...

hehe~
owg b'ckap dr pngalaman org lain laa..
mata melihat n telinga m'dgar..
ngee~
;D

amirah said...

oooo....ct berckp dr pglmn ya..hik2

ang sekepala ngn ak..
ak skg sgt...watpa nk nnges kerana seseorg yg belom pasti jodoh kita
(berckp berdsrkn pendirian kuh)

ismiaisha said...

hehe~
pngalaman yg dikutip dr p'jalanan hidup..
kdg2 kita kena tgk ke belakang jgk spya yg xbtol dpat di btolkan..
yg xelok bg jdi elok blik..
huhu~
;)

lgik pun kan,
jdoh pertemuan urusan ALLAH..
kita mmg perlu ada usaha tp kalo dah mmg xdek jdoh,
usaha cmne pun,
syg lama mana pun,
ttap xjdik kalo bkn jdoh kn.. :)

mira,
jom kita sama2 ttap pndirian,
air mata hnya utk ALLAH, family n lelaki b'nama suami..!!
insya ALLAH~

:)

amirah said...

insyaAllah

Shukri Mohd Ali said...

menangis kerna diri sendiri lebih elok rasanya =)

ismiaisha said...

shukri mohd ali: betul3~
saya setuju tu..
:)

"sayangi diri sendiri sebelum sayangi orang lain..itu lebih membahagiakan buat dirimu.."

:)

ismiaisha said...

mira: good2..
:)

Link Within

Related Posts with Thumbnails