Islamic Widget

Followers

Friday, June 11, 2010

Di mana JIHAD kita??

jom sama2 hafal&doa selepas solat..
mungkin ini jihad kita..
insya ALLAH..

Salam..

sedang duduk2 mengadap laptop depan mata, tiba2 terdengar adik saya beristighfar sambil mengadap hanset yang baru menerima SMS..
saya cepat respon dan bertanya kenapa dan dia menunjukkan sms yang baru sudah dibacanya..

MASYA ALLAH..macam respon adik saya tadi, saya juga beristighfar panjang dan menghadiahkan AL-Fatihah..

'ambulan team MERCY yang bawa doktor2 dari seluruh dunia menuju PALESTIN telah dibom yahudi Laknatullah!!
19 orang syahid, 12 orang team Mercy tersebut masih belum ditemui..'
-from Dr. Jose Rizal.
Walluahu'alam..

mereka sang yahudi memang umpama robot yang berbalut kulit manusia..mereka menghalalkan darah kaum lain konon untuk membela rakyat mereka..NONSENSE!!RUDE!!TAK CERDIK!!!
huh..

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..ketetapan ALLAH itu pasti..

Sabda Rasululullah SAW: "Tidak akan datang hari kiamat sehingga orang-orang Islam memerangi dan membunuh orang-orang Yahudi" (Muslim)

Alhamdulillah..bermula dari saat kapal Mavi Marmara yang dalam misi bantuan ke GAZA diserang oleh tentera Israel, dunia mula membuka mata..mata dan hati mereka yang sebelum ini ditutup dengan kecaman yang direka2 oleh Israel dan sekutunya bahawa Islam itu pengganas, mereka kini sedar siapa yang sebenarnya pengganas..
episod keganasan israel Laknatullah kian terserlah semasa penahanan kapal Rachel Corrie yang turut serta dalam misi tersebut..
dan kini, israel dah buktikan yang mereka memang pengganas andai berita pengeboman kapal Mercy yang adik saya terima tadi adalah benar...Subhanallah...

sebenarnya,
misi bantuan sebelum ni tidak gagal walaupun barang2 bantuan yang ingin dibawa ke GAZA dirampas dan tidak semua barang sampai ke sana sebab dunia mula celik mata dengan keganasan israel terhadap Palestin selama ini.

mungkin bermula saat itu, akan ada pemuda2 ISLAM yang tampil untuk sama2 berjuang menentang Israel..dan mungkin bermulanya episod itu, janji ALLAH akan kemenangan ISLAM akan tercapai apabila lahirnya rasa benci dunia akan kekejaman israel..

mereka sang robot itu mungkin nampak gagah dengan kereta kebal dan senjata yang canggih..tapi hakikatnya, mereka adalah manusia yang paling penakut walaupun hanya dibaling batu sedangkan masih berada dalam kereta kebal yang dibangga2kan!
sebab apa?
sebab ALLAH dah campakkan rasa takut dalam diri mereka...SUBHANALLAH..

Sabda Rasulullah SAW: "Barangsiapa berperang dengan tujuan agar agama Allah berjaya didunia ini, maka ia berperang dijalan Allah" (AlBukhori)

Ihzimhum wansurna 'alaihim, Ya ALLAH..
semoga kemenangan yang dijanjikan itu akan tercapai suatu hari nanti..AMIN.

gambar oleh iluvislam.com



nota jari kaki:
maksud doa qunut nazilah:
"YA ALLAH..SESUNGGUHNYA kami letakkan ENGKAU di batang leher musuh2 kami, dan kami berlindung denganMU dari kejahatan mereka, YA ALLAH..hancur leburkanlah kumpulan mereka, kacau - bilaukanlah persatuan mereka, Cerai beraikan pakatan mereka, Goncangkan pendirian mereka, Hantarkan kpd mereka anjing2MU, WAHAI TUHAN YG MAHA BERKUASA, WAHAI TUHAN YG MAHA GAGAH, WAHAI TUHAN YG BERSIFAT MURKA, YA ALLAH..YA ALLAH..YA ALLAH..WAHAI TUHAN YANG MENGGERAKKAN AWAN, WAHAI TUHAN YANG MENEWASKAN BALA TENTERA AHZAB, KALAHKANLAH MEREKA..MENANGKANLAH KAMI KE ATAS MEREKA..AMIN YA ALLAH..YA RABBAL 'ALAMIN..."
www.tips-fb.com
Post a Comment

No comments:

Link Within

Related Posts with Thumbnails