Islamic Widget

Followers

Thursday, June 10, 2010

Mereka sangat J.U.J.U.R

Assalamualaikum..

saya suka budak2..tambah2 budak kecil yang sememangnya comel+cute+tembam..eee..memang xsah kalau saya tak cubit pipinya dan cium sampai dia naik rimas..
kalau dia dah macam nak nangis, baru saya stop..wahaha..SERONOK..heaven orang kata..ngee~


kan macam nak cubit2 pipi dia..kan?kan?

sebab tu saya sangat suka mengajar di tadika..lepas SPM sementara tunggu tawaran belajar di mana2, sempat juga bekerja jadi cikgu tadika..memang best layan budak2..
mereka sangat tulus, jujur dan banyak kerenah..tapi kadang2 ada juga tercubit mana2 yang patut bila mereka sangat degil dan x dengar cakap...tapi lepas tu pujuk balik ok..haha~

masa kerja kat situ, saya kena la jaga budak2 yang paling kecik, umur dia 2 tahun masa tu..kalau tengok dari saiz dia, ada la nampak macam dah umur 4,5 tahun coz dia besar dan sangat tembam..cuma dia masih belum fasih bercakap dan masih pakai lampin.pakai.buang..
tapi dia nih la yang paling susah nak jaga sebab dia suka dengan certain2 cikgu saja..
bila dah dekat 3 tahun x jumpa, rindu plak dengan kerenah dia..tsskk*mengelap hidung yang mula berair*

kadang2 bila cuti semester, sempat juga saya ikut dan tolong mak saya ke tadika dia..
paling xdapat saya lupa bila terpaksa menjadi 'bidan terjun' menggantikan mak saya disebabkan ada kematian anak saudara abah..ketaq lutut dan gelabah saya dibuatnya walaupun mereka cuma budak2..
ye lah kan, x bersedia jiwa raga beb!! (T_T)

masa awal2 masuk, mereka sangat mendengar kata..mungkin terkedu melihat cikgu baru+muda..(hehe) tapi lepas setengah jam, masing2 dah macam tarzan..
panjat sana panjat sini, mengeluarkan bunyi yang macam2..ada yang bergaduh ada yang menangis..masa tu saya dah rasa nak meletup..tapi mujur pengalaman dengan adik2 yang lebih kurang perangainya, saya tetap maintain cool..
berjaya jugak saya mengajar dan mengawal mereka yang seramai 26 orang sampai habis waktu..sorang2 plak tu..
haha~

janji saya dah cuba kan?
tahniah cikgu aishah.. (^^)v hehehe~

*hasilnya, luahan jujur seorang kanak2: "cikgu, cikgu semalam c***ik laa............tapi malas sapu sampah.."*

wahaha...saya berpeluh melayan mereka, sebab tu xsempat menyapu sampah dan asyik fikir nak balik jer..harap maklum..
hehe~

p/s: teringat kawan yang berenti kerja selepas mengajar selama 2 hari di sekolah rendah..kanak2 memang banyak kerenah.. :)


www.tips-fb.com
Post a Comment

6 comments:

amirah said...

feewwitt...pemalas ...hak2

ismiaisha said...

haha~
bkn laa...xsempat je...
:P

Anonymous said...

memang betul2 jujur...
hehe...

ismiaisha said...

anonymous: tau xpe..
cikgu pun t'kedu..
haha~
:P

cheesy said...

saya pernah bercita2 untuk jadi cikgu tadika dan bekerja di nursery. mesti best kan..hehe

hai cikgu! jgn malas sapu sampah ok..hihi

ismiaisha said...

cheesy: hehe~
best mmg best..tapi kena byak sabar ohh..mereka sgt byak kerenah..hehe~

baik...xmlas dh lepas nih..
setiap minit akan sapu sampah biar cuci calat..
haha~

Link Within

Related Posts with Thumbnails