Islamic Widget

Followers

Thursday, August 26, 2010

Bila agama dipersenda

mata, mulut, hidung dan hati kena puasa sama yerr.. :)

Salam...

lamanya saya tak menjenguk blog nih..kesian dia selalu di'anaktirikan' oleh tuannya..hihi..
tapi standard lah tu..sayang blog tinggal2kan...kan?kan?
ngeee~

sebelum nak meneruskan entry nih, saya kasi link nih dulu untuk korang tengok dan nilai sendiri yer.. sila klik sini.

emm..ok, dah tengok link tu?
blom lagik???ish, xper2..sila tekan sini pulak...
haaa...so,agak2 apa korang rasa? video tu menarik ke?
saya tak mau letakkan video tu kat dalam blog nih sebab rasa macam video tu akan merosakkan kesucian blog nih jer..hmm~

huh, sakit hati saya bila melihat orang Islam sendiri mempersendakan zikir..nak kata xpandai agama, elok je diorang tu pakai selendang bertutup tak nampak rambut..
nak kata tak tahu, macam bodoh sangat alasan tu..betul saja sebutan zikir yang dilagukan..

tapi,
macam tu la bila akal yang ALLAH bagi diletakkan kat lutut..macam tu lah jadi kalau iman yang ada dalam diri senipis kulit bawang..
Nauzubillahi minzalik!

paling saya malu dan rasa bagai hati ditarik2 bila roomate saya yang non-muslim tu jugak tengok video tu dalam FB..dan komen dia,

"ish, xbaik la diorang buat macam ni..xpatut mempersendakan zikir..walaupun mie xtahu zikir tapi mie tahu xbaik buat macam ni..mesti kak ecah rasa lagi geram kan."

ohh, terima kasih roomate ku sayang sebab sudi berkongsi rasa sakit hati tu..
saya memang rasa macam nak cincang2 saja perempuan2 dalam video tu yang konon2 nak melagukan zikir sambil berdikir barat..
dah tu siap ada gaya kepala goyang2...rasa macam nak hentuk kepala masing2 pun ada dah nih!

Astagfirullah...
moga mereka diberikan hidayah ALLAH...jauhkan aku dari golongan2 yang mempersendakan agamaMU, Ya ALLAH..AMIN.

Firman Allah Taala "...Kemudian apabila sampai ajal mereka, tiadalah dapat mereka meminta dikemudiankan sesaat pun dan tidak pula mereka dapat meminta didahulukan." (AnNahl:61)

semoga taubat kita diterimaNYA sebelum kita dipanggil menghadapNYA..

AMIN~~

www.tips-fb.com
Post a Comment

4 comments:

f_aRa_aINa989 said...

ct, tah student mana tah..kalaulah nampak kad matriks dia..mmg kena fire ahhhh..geram+sakit hati..tah pape tah...

ismiaisha said...

aina: kan2...mmg ntah paper..
wat malu kaum wanita jerr..
pastu gelak2 kuat bila dok persendakan agama...
huhu~
Nauzubillah..

amirah said...

sekarang ni makin byk prg mempersendakan agama Islam termasuk org Islam itu sendiri

ismiaisha said...

mira: yeahhh..stuju...
dunia dah akhir zaman...
hmmm~

Link Within

Related Posts with Thumbnails