Islamic Widget

Followers

Tuesday, August 18, 2009

Penat+letih=best nyaa!! (part 2)

Salam~

apa khabar semua..
semoga kalian sihat hendaknya..
jangan lupa ya 'precaution' mesti ingat selalu..
jangan buat sekerat jalan jerr...
selagi boleh kita mencegah,
insya ALLAH
andai ALLAH masih mahu kita bernafas di muka bumi ini
kita mesti bisa melawan penyakit yang semakin digeruni...
bukan sekadar di Malaysia, bahkan seluruh dunia
cuma
kita sebagai hamba, perlu ada usaha
bukan sekadar berserah dan menyerah
qada dan qadar ALLAH
ada bahagian untuk usaha manusia..
fikir2 kan
dan selamat beramal..
hehehe~
(^_^)v
_______________________________________________
baik lah...
berbalik kepada tajuk entry saya kali ni (skema itu perlu..ngeh3), mesti korang dah tahu pasal apa kan?
ya..ya..betul tu..
saya nak sambung lagik sedikit pasal kem yang baru lepas...
walaupun dah 2 hari, tapi rasanya macam baru semalam jer saya balik dari kem tu..sebabnye?
satu badan saya masih sakit dan lenguh2 angkara kem tuh..uhuk~

X X X X X X X X X X X X X

emm..
sambung2~ lepas jer makan petang tu, kitorang ada belajar lagu, tepuk semangat dll lagik dari encik jebat..
then, kami di toucher lagik sehabis mungkin oleh encik rambo disebabkan 'ketidaksemangatan' (hentam saja la..) yang ditunjukkan..alaa..mesti la kan, dah baru sampai..mood tu xsampai lagik..ngah jalan dari KUO kot..hehe..
then, kami diberi masa lagik selama xsampai setengah jam untuk makan malam pulak..nak pegi makan tu dah la kena meniti jambatan gantung yang panjang..masa yang diberi pulak sikit sangat..xde nikmat nak makan langsung..lauknya masya-ALLAH..ayam panggang+ikan keli bakar..banyak gila..tapi xsempat saya nak habiskan..xboleh la makan laju2 nih..kan kena kunyah 44x..haha..ye ler tu kan..
=p hahahaha~
dah lepas makan tu, kena pulak berkumpul kat dalam surau sebab ada kuliah maghrib..tapi alahai~'ustaz' (sebenarnya student upsi jugak) tu cakap slow sangat..penat saya memasang telinga, alih2 dah terlebih paham pulak saya dibuatnya..
haha~
ngantuk weiii...penat sangat kott...haha..
MySpace

lepas isyak jer, kitorang kena main kembara minda...kami diarahkan mencari check point yang dirahsiakan yang terdapat kat 4 orang FC sahaja..yang lain cuma menjadi penyibuk dan check point palsu bagi nak kalahkan kami supaya xdak pemenang..huhu..
setiap kumpulan diberikan sebatang lilin comel, kertas comel dan kotak mancis comell yang beisi 4 batang mancis untuk dijadikan sebagai amanah..lilin tu mesti dipasang sepanjang tempoh pencarian checkpoint2 tu..dan, masa ni la fungsinya penyibuk2 x bertauliah tu sebab diorang baik hati nak tolong padamkan jugak lilin tu walau macam mana cara pun..siap baling2 air lagik tu..huhu..
geram2~
kumpulan saya tak sempat lagik nak guna sebatang pun mancis tu sebab tuan jebat dah tamatkan game..hebat jugak kan kami ni kan..hik3..tapi, fenat3..

then lepas game tu, kami diarahkan berkumpul untuk aktiviti solo nite walk pulak..seram jugak saya mula2 tapi xkisah la kan..pengalaman tu penting, rugi kalau xbuat..hihi..masa nite walk nih, kami diarahkan mengikat kain di mata untuk menambahkan feeling dan menerujakan jantung..ambik feel orang cakap..hehe..lepas menunggu selama dekat 30 minit, kami mula dibawa masuk ke dalam hutan..
sejuk gila angin masa tu..almaklum lah..dah pukul 1 pagi..dengan jalan kat sebelah sungai lagik, sejuknya terasa sampai ke sum2 tulang...agaga..

lepas jalan punya jalan punya jalan...
kami mula diasingkan sorang demi sorang..masa nih, dah mula terdengar suara2 yang menjerit dan mengelat supaya xdipisahkan..
kawan saya cik tih yang sememangnya fobia dengan gelap dah mula pegang saya dengan kuat walaupun saya ada kat belakang..kesian jugak saya kat dia, tapi nak wat cemana kan..
saya maintain jer..walaupun cuak jugak, tapi kena la pandai kawal kan..masa jalan sorang2 berpegang tali, saya cakap banyak, tanya banyakk kat fc2 tu...biar hati tenang sudah la..ngee~ =P
masa nih, tiba2 ada sorang junior ni tiba2 sahaja menjerit dan menangis,

"Ya ALLAH, ini cobaan!!"
"jangan tarik saya..tolonggg!!"
"kenapa tarik saya..??saya baru sem 1" (haha..perlu ke?? =p)

dan macam2 lagik la ayat menyelamatkan diri yang keluar dari mulut dia..pastu budak tu dah terjelopok kat tanah (saya agak laa dari telinga..dah mata pun kena tutup kan..) hmm..kesian dia..mesti dia takut sangat..huhu..dia dah sampai menangis dan meronta2 dah masa tu..seram sejuk jugak saya dibuatnya..ye la kan, jadi apa2 nanti macam mana..histeria ke apa ke..seram dowh!!~huhu..
dalam pukul 3.30, baru kami bertolak balik ke tapak kem..huhu~

esoknya, awal pagi2 moning lagik kami disuruh makan sarapan dan siap2 nak buat explorace..check point 1st tu uji IQ..susah jugakk..haha..group kami jadi group last dapat selesaikan masalah problem tu..alhamdulillah,,at least boleh jugak..hihi..
then, check point seterusnya, ada kena tulis lagu KUO dan pacakkan 1 paku dengan stabil menggunakan 10 batang paku lain..pastu, check point makan roti coklat gardenia+belimbing buluh/belacan/bawang putih/or cili pulak..checkpoint paling geli..eeww..
roti+belacan=eeeeiii..nak muntah saya dibuatnya! uhuk~
tapi yang penting, masa nih kumpulan saya dapat memotong kumpulan lain sampai jadi group ke3 dari 6..wahaha~bangga sekejap..
MySpace

then, banyak lagik la check point lain; kena mencari telur, bermandi lumpur, side roll, memasak..
masa explorace nih, kami diberi barang2 untuk memasak sepanjang perjalanan..kiranya benda2 tu jadi amanah laa..kalau hilang, kena denda..so, kat checkpoint akhir tu la kami memasak..sekadar termampu..alhamdulillah, kenyang jugak kami makan nasi lauk sardin+telur+air teh..
lapar punya pasal la kan..ngee~

tapi yang xbestnya, habis baju saya kotor+ busuk angkara bermandi lumpur..eeii..dah rendam semalaman pun xhilang bau lagik tau..kena basuh lagik pasnih..aiyarkk...

tapi xpa la kan..
bak kata tuan rambo,
"bukan senang nak senang, bukan susah nak susah.."
tuan jebat pulak cakap,
"pengalaman tu penting, dari pengalaman kita belajar tentang sesuatu.."

huhu~
pandai tuan2 nih berfalsafah kan..hihi
apa2 pun, kem nih memang sangat best walaupun sakit+penat..
orang kata, pengalaman berharga ada korbannya.. =)

p/s> anyone, tolong urut badan saya!!!~~
MySpace
www.tips-fb.com
Post a Comment

2 comments:

Cik Miza said...

hoho .
kite dpt group paling berkarisma kan .
ngehehehe

ismiaisha said...

haha~ btol2..
sebab ape?
sebab ada aku la tue..
ahaks!~
=D

Link Within

Related Posts with Thumbnails