Islamic Widget

Followers

Monday, August 10, 2009

Selamatkah UPSI??


Salam semua..

hmm..sekarang ni sudah tamat episod dikuarantin selama seminggu di kampung..memang best la dapat balik kampung..tapi yang x bestnya, dah kena balik upsi dah..
huhuhu~

sebelum nak balik upsi, yer2 je abah xbagi balik...abah siap call lagik bagitau kata boleh xbalik UPSI lagik kalo demam (sebab time tu ada kat umah tok..)..kesian abah..
mesti sedih anak2 pakat xdak kat umah..g belajar punya pasal..
huhu..
[tp et xdemam la abah..xboleh nak cuti lebih..=( ]

nak dijadikan cerita, akibat gelombang H1N1 sekarang nih, ramai yang mula rasa takut+seram..sebabnya, penyakit nih bahaya dan menempah tiket maut..
dan
disebabkan gelombang penyakit ni, stesen bus Tg.malim sesak mengalahkan time nak balik raya..tiket pun sold out masa nak balik hari tu..tapi alhamdulillah..selepas saya membuat muka kesian di hadapan makcik kaunter sri maju tu, dia pun kasi la tiket yang dia simpan awal2..xtau la apa motifnya tapi yang penting, saya dapat balik..(dia memang simpan kat saya kot kan..hehe~) kalau x, memang nangis x berlagu la saya kat stesen bus tg.malim tu kalau xbuleh balik..huhu~

then,
akibat gelombang influenza A tu jugak, sekali lagik saya menjadi mangsa kehabisan tiket nak balik upsi dari ipoh semalam..dh SOLD OUT..again???
uhuk~
iye la kan..nak buat cemana...tiket tu boleh beli kat ipoh jer..kalau x, dah lama saya tempah tiket tu dari kedah lagik..
huhuhu~
kesan dari ketiadaan tiket tu jugak, terpaksalah saya ponteng kelas pada hari ini..huhu..terpaksa yer tih..aku bukan sengaja...huhu..(T_T)


oh ya, masa saya nak balik UPSI semalam, saya pakai mask macam orang2 kat atas nih laa..pakcik bus mara liner dr A/S tu boleh gelak2 kan saya sebab saya sorang jer yang pakai mask dalam bus tuh..
pelik ke?
yela2..ok fine...pelik jugak tapi xpayah kot gelak kan..penyakit maut la pakcik..huhu.,

sesampai jer saya kat KUO..
semua orang xpakai mask dah pun..rasa cam udara dah segar jer kat UPSI nih..
ye ke?
wallahua'lam...
tapi~
lain pulak saya dengar cerita dari tih tadi..apa ceritanya? tih cakap xbleh heboh2..so xdapat la saya ceritakan kat sini..hmm..
takutnya..
xpe, esok pegi kelas kena pakai mask...
xkisah la orang nak tengok pelik ke kan..kalau malunye pasal, yang nak sakit tu saya..huhu..nauzubillah..
prevention is better than cure...
so, baik pakai...kan?kan? www.tips-fb.com
Post a Comment

4 comments:

Shunjike7 said...

kalau bas transnasional, bley beli tiket Ipoh-Tg Malim kat Alor Setar la...

ismiaisha said...

huhu~
ye la..tp time nak beli tu dah abes..
2 yg kene beli kat ipoh..
last minit nye keje..
hahahaha..
ok2~
salah sendiri..
=D

..Nor Fatihah.. said...

wah3x..ak dh rs cam paparazi plak..heheye ker x sngaja cahh..cam dh trtanam niat awal2 kat ati 2..ak nmpak ati hg 2..hoho & ari nie kte da brjaya jd transformer (ibarat kata syairan)..dipandang pelik o org rmai & diketawakan..sbb maskk..tp nk kesah ap kan..prevention is better than cure..btol3x..

ismiaisha said...

hahaha~
saja la aku nk wat gempak cket...
sapa suh ang xbg aku ckap..
ngee~
=D
tapi kan tih..
kita xistiqamah pun pakai mende tuh..
cmane ni..
ish3~
=/

Link Within

Related Posts with Thumbnails