Islamic Widget

Followers

Wednesday, January 20, 2010

Saya Rindu Awak..


"Em,awak..saya rindu awak"
"Ooo..ye eh..so?"
"em, xda apa2..saja nak cakap jerr"

haha~
agak2 kalau kamu adalah si penutur kata rindu itu,apa kamu rasa bila jawapannya hanya "So?"
adakah kamu rasa marah?geram?sedih?kecewa?sakit hati?
atau mungkin jugak malu sendiri?

yaa..mungkin malu sendiri tu lebih tepat kalau situasi nya adalah begitu..tapi, mungkin juga kamu mengungkap pada masa yang salah..so,rasalah~
huhu~

kadang2 kita sang wanita perlu punya sedikit ego supaya xmudah termakan pujukan lelaki..lelaki juga punya egonya yang kadang2 boleh buat perempuan sakit hati..so,kita sama saja samada lelaki atau perempuan..kedua2nya punya perasaan dan ingin dapatkan sesuatu yang diimpikan..kan?kan?

jujurnya,
ungkapan kata RINDU itu satu yang indah didengar..xkisah sama ada datang dari hati mahupun hanya sekadar di mulut..kalau dilihat,pasangan kekasih sering kali mengungkapkan,
"saya rindu awak"
"miss u like crazy"
(kalau gila betul2 kan ke haru..hehe)

tapi,ungkapan tu kian dilupakan bila mula ke gerbang perkahwinan..mungkin bukan semua, tapi lebih ramai yang dalam golongan tu kan? sebab apa?
sebab ALLAH dah tarik nikmat rindu tu sebab sering diungkapkan sebelum adanya ikatan..

so,
bukankah lebih baik andai RINDU itu adalah rindu kita pada ALLAH?
bukankah lebih cantik andai rindu itu dibalas dengan rahmatNYA?
saya sangat mengharapkan RINDU itu..RINDU yang bila rindukan seseorang samada ibu bapa,family atau orang yang disayangi,rindu itu kerana ALLAH..
yang bila semakin kita RINDU,hati semakin tenang..bukan rindu yang palsu dan menambahkan kesakitan dalam jiwa.. :)

insya ALLAH..

teringat saat sebelum ni bila berSMS dengan abang saya..1 ayatnya yang sangat2 memberi kesan dalam jiwa saya bila saya bertanyakan perihal kakak ipar yang xada disampingnya..
spontan saya cakap kat dia,
"eleh,baru tinggal kejap je dah rindu..hehe"
"rindu isteri sendiri dapat pahala tau!"

bahagia bukan kalau dirindu dan merindui seseorang..bahagia lagi andai yang dirindui itu sudah punya ikatan yang halal dengan kita..bukan rindu yag sia2, yang xpasti benar atau tidak jodohnya..tapi rindu itu sentiasa berbalas dan mendapat ganjaran pahala oleh ALLAH..
Subhanallah..

p/s: teringin sangat untuk punya suami yang at least sebaik abang saya tu..
tapi,diri sendiri pun kurang baik,adakah peluang itu untuk saya?
huhu~ Wallahu'alam..


"Ya ALLAH,berikan aku jodoh yang terbaik buat diriku..
yang bisa membimbingku saat aku terleka..
yang bisa berkongsi suka dan dukaku..
yang bisa menjadi teman, sahabat dan kawan yang terbaik untukku..
yang bisa membawaku ke lembayung rahmatMU..
yang bisa kukongsi rinduku padaMU
yang bisa menjadi ADAM dalam hidupku..
AMIN"


(^_^)

www.tips-fb.com
Post a Comment

6 comments:

f_aRa_aINa989 said...

aminnn......hehe...

ehem...semoga rindu bang bid pd kak bai x stop smpi bila2...hehe..

ct...insyaALLAH dapat..=)

ct..jap2...rindu sama kamu...hehehe...
=p

amirah said...

rindu pd mak ayah dapat pahala

rindu pd kengkawan dpt pahala

semuanya merapatkan ukhuwah sesama kita..insyaAllah

p/s: rindu kamu juga...hak3
~wat reunion jum~

ismiaisha said...

aina: hehe~
insya ALLAH..tq atas doa tu..
;)
rndu kamu jugak..
:P

mira: btol2..
tp rmai yg curahkan rndu dia buat yg xsepatutnya..sebab tu km sja wat entry nih..
disamping mengingakan diri sendiri..
:)

rndu mira jgk...
wat reunion??
jom2...sgt stuju..
tp bila?
haha~

..Nor Fatihah.. said...

aik mira ad blg ehh..nape xjmpe pon..huhuhu ecah dh smakin pndai rndu2an skang nie eh..ngeh2x

p/s: ecah ak xrndu kamu..sbb ari2 kte jmpe..heheh kidding lorhh

Shukri Mohd Ali said...

tiada cinta sebelum perkahwinan...dan Islam menganjurkan taaruf bukan bercouple.

Ada sebuah hadis yang bermaksud :

" Sesiapa yang jatuh cinta, kemudian menyembunyikannya sehingga kematian datang menjemputnya, maka dia adalah seorang yang syahid. "

(hadis riwayat Hakim, Ibn Asakir, al-Dilami.)

nah, begitu tinggi darjat org yg memelihara kesucian perasaannya. oleh itu jangalah sewenang-wenangnya mengungkapkan kata cinta tanpa ada ikatan yg halal =)

tentang jodoh, yakinlah dgn janji Allah dlm al-Quran, iaitu :

" Dan wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita yang baik (pula). "

(surah al-Nur, ayat 26)

sekian, terima kasih =)

ismiaisha said...

tih:yuppp..
mira ada blog..
kalo xjmpa,tgk kt snarai blog bio dlm link aku..
yg 1st tu yg mira pnye blog laa..
:)
eleh..xrndu knon..
malu2 nk ngaku la tu..
hehehe~:P

shukri:terima kasih..
perkongsian ilmu yg sgt2 b'makna..
:)
syukran..

Link Within

Related Posts with Thumbnails