Islamic Widget

Followers

Thursday, April 8, 2010

Perfume mahal~

Salam~

kesian saya tengok blog saya nih..sunyi sepi tanpa entry baru yang hangat macam kawan2 saya yang rajin berblogging..berhabuk sampai dekat 10 inci dah..fuhh3~
kena cuci banyak nih..hehe~

ok lah...hari ini saya rajin nak blogging..

Bismillah~ (^^)

tadi saya baru pulang dari VRI (Veterinary Research Institute) yang ada kat Ipoh nun...best sebab dapat banyak ilmu baru, dapat tengok bermacam jenis virus&bakteria dan dapat berjalan2 jugak..ngee~

asal turun saja dari bus dan menjejak kaki ke perkarangan kolej, hidung saya mula disapa bau yang menusuk hidung dan segala urat saraf saya...wahhh..memang mantap sungguh bau 'perfume mahal' nih..dapat dibau seantero KUO nih..fuhh..

spontan tangan saya menarik hujung tudung yang dipakai untuk menjadi penapis hidung bagi menyekat bau2an yang tidak mesra alam tu daripada terus menerobos masuk ke hidung saya..walaupun sudah masuk seminggu bau 'perfume' ini menyapa hidung saya, serasa masih belum mesra dengan deria bau saya nih..memang tak tahan!

eh2..'perfume' apa pulak yamg bau macam tu ya?

haaa..tu bau baja organik yang diletak pada pokok2 sawit belakang kolej saya nih...baunya Masya-ALLAH..mantap sungguh sampai menitis air mata menahan baunya..
ada jugak kawan saya sampai selesema hasil penangan 'perfume' mahal nih..dan,ada jugak yang hampir muntah2..uhuk3..

sekali bau macam taik kucing..
2 kali bau macam taik lembu..
3 kali bau, dah macam taik manusia daa..

waaa~

kenapa la pakcik kelapa sawit nih tak tunggu kami balik bercuti dulu baru letak baja tu??

kenapa la bau baja tu 'harum' sangat??

kenapa??kenapa???kenapa???

semuanya kerja ALLAH..siapa saya untuk mempersoalkannya kan..
Astaghfirullah~

ok lah, saya redha buat saat ini..belajar dari setiap bau itu..haha~

p/s: at least, bau 'perfume mahal' nih lagik 'wangi' dari bau makmal sterilization kat VRI tadi tu..Alhamdulillah~
(^^_)v
www.tips-fb.com
Post a Comment

3 comments:

ain fathihah fhm said...

memang memerlukan kesabaran yang cukup sampai habis exam

amirah said...

oooo..patutla berbau taik kucing kat umah aku, rupanya sawit puncanya..
dak umah aku dok ingat ada org berak xflush...haha

ismiaisha said...

ain: huhu~
tahu xpa..sabar2~

mira:hahaha~
tu maybe ada btol jgk tu..
ahakz~
:P

Link Within

Related Posts with Thumbnails