Islamic Widget

Followers

Tuesday, May 15, 2012

Muslims are unite! Mari Tunjukkan Anda Peduli.

Assalamualaikum.


Semalam, sekitar jam 1 pagi, saya terbaca seruan dari page Kelab Peminat Ustaz Azhar Idrus (Original) untuk sama-sama menukar DP (default picture) FB sebagai tanda sokongan kepada tahanan palestin yang mogok lapar bagi menuntut hak asasi mereka yang dinafikan oleh Israel, musuh ALLAH dan Islam. Pada saat itu, baru dalam 2, 3 orang yang menukar DP coklat tersebut. Alhamdulillah, bila hari ni buka FB, ramai sahabat2 yang dah menukar DP coklat. :)



"Changing this DP cannot help them at all but one thing for sure is people will notice about what happen and perhaps all muslims can give their doa for them. That will change something." (^^,)

So, saya nak share sikit gambar2 yang boleh digunakan. Dah ada macam2 versi dah sekarang ni. Kita ambik yang elok2 aje dah la ye! ^__^


MUSLIMIN

 Save Palestin

 Serban + jambang

 Serban + janggut

 Lebai + Janggut

 Jambang

Serban lilit




MUSLIMAT

 Serban lilit

 Kanak2 perempuan

 Wanita berani

 Purdah / Niqab

Purdah / Niqab


CHILDREN & FAMILY





COVER PHOTO





Kata saya dalam satu komen bila ada yang mempertikaikan keberkesanan kempen ni,

 "Ini salah satu cara untuk create awareness. Bila kempen macam ni orang akan alert apa yang berlaku pada orang2 Islam di Palestin. Kita gunakan segala medium yang ada untuk beri kesedaran disebabkan ramai orang guna FB pada masa sekarang. Guna FB adalah cara yang paling mudah!..
Soalnya kat sini, paling tidak kita usaha tunjukkan yang Muslims are unite! Semoga ada saham akhirat untuk kita bila kita care pasal benda ni. Di samping tu kena berdoa supaya ALLAH tiupkan rasa TAKUT dalam jiwa musuh2 ALLAH bila nampak gelombang coklat ni..Right?
Sama-sama kita muhasabah, tepuk dada tanya IMAN.
Wallahu'alam."

Dan,
Alhamdulillah. Ada artikel yang mengatakan kempen ni berjaya. (klik sini)

 Alhamdulellah , after the great solidarity of millions of people with the Palestinian prisoniers , their hunger strike succeed and "israel" accepted their demands

Thank you everybody who changed his profile picture as a solidarity with them because israel was surprised to see more than 2 millions and 250000 persons changed their profile pictures in only few hours last night as a solidarity with Palestinian prisoniers.

Also thank you everybody who protested supporting them , at least we did something to Palestine ..

Now people are so happy in Palestine and they are celebrating this small victory .Alhamdulellah , the hunger strike is over and the prisoniers got what they wanted !! alhamdulellah ! alhamdulellah ! alhamdulellah !

For those who did not show solidarity , may Allah give you another chance to do something to Palestine ameen

Wallahu'alam.

"Ya ALLAH, ENGKAU tiupkanlah rasa takut dalam jiwa musuh2 MU, Israel laknatullah. AMIN~"


Update: DP versi PelangiMuslimah


Comel kan? Hehe. ;)

www.tips-fb.com
Post a Comment

No comments:

Link Within

Related Posts with Thumbnails